Friday 13 September 2013

Tabahkan hatii..Kuatkan semangat



Mulutnya memang selalu ketawa,
Ceria sekali bila melihat bibirnya Selalu mengukirkan senyuman,
 Tapi yang kau lihat itu cuma luaran.
 Cuba kau lihat matanya,
Perhatikan matanya,
Biar tembus sampai ke hati

 Pasti kau akan nampak Ada lara dihatinya,
Ada duka yg cuba disembunyikan,
 Dan pasti kau akan lihat Ada titisan jernih ditubir matanya .
Titisan jernih itulah air mata tangisan
Tangisan sayu yg mampu dilepaskan dimalam hari
Yang pasti akan menambat hati sesiapa pun


Kadang-II terlalu pahit untuk menelan sebuah kenyataan yang meragut seluruh kepercayaan yang telah diberikan.. Aku tahu Allah cuma nak menguji hambanya ini. Tapi terkadang aku terfikir, seolah-olah hanya aku yang diturunkan ujian, hanya aku yang terpaksa menerima dan menelan segala kesakitan yang ada..




Allah... tabahkan hatiku... pinjamkan ku sedikit kekuatan..



Ikhlas..dari aku..

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI

2 comments:

Santan Manis said...

Allah sentiasa bersama orang yg Tabah. salam pkenalan :)

callme bambam said...

@Santan Manis

Insyaallah :) terima kasih atas nasihat..
salam perkenalan juga..