Saturday 14 September 2013

Biarkan ku luah semuanya

Dikala hari melabuhkan tirainya
Semakin petah si papan kekunci
berkata-II
Menjadi 'wakil' kepada mulut dan hati
yang tidak lagi mampu meluahkan rasa

Aku punya impian,
ingin bersama hingga ke akhirnya
Tak terduga badai melanda,
saat kasih dan sayang bersemi.

Muncul insan ketiga, 
atas sikap dan ketelanjuranmu.
Hebatkah dia?
Lemahkah aku?

Wahai hati,
ku pohon kau sentiasa kuat.
Tapi aku tahu,
ianya tak semudah ABC memujuk
hati yang terluka.

Dada sesak
Hati retak
Mata rabak
Jiwa koyak
Dia atau Aku menjadi pilihanmu?

Satu ku pohon,
aku mahu kau buka mata,
buka mata hati
lihat sekeliling
ingat ketika susah senang kau,
pahit getir kau menjalani kehidupan
siapa yang selalu menghulurkan tangan waktu kau jatuh
siapa yang sentiasa menjadi tulang belakang 
untuk menyokong kau,
siapa yang tak kenal siang malam
untuk bantu kau.
Aku pohon....Aku pohon...

Andai dia,
aku doa agar berbahagia.
Mungkin sebab dah tertulis,
kau bersama dia
Dan penyambung rusuk ini,
akan aku temui satu hari nanti.

Namun jika aku pilihanmu,
aku tetap memaafkanmu,
ikhlas dari hati.

Ya! mungkin akan ada suara
yang berkata aku 'bodoh'.
Biarkan,
mereka tidak rasa apa yang aku rasa.

Hanya 5 kata,
aku sabar kerana aku sayang.


JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI