Saturday 28 September 2013

Single

Kau ingat hati tu boleh diubah rasa bila-bila saja?
Kau ingat cinta tu boleh tumbuh dengan sekali hadap dan jumpa?
Kau ingat sayang tu boleh kau ada-adakan suka-suka?

Hidup sendiri bukan pilihan.
Hidup berdua biarpun kita berkehendakkan.
Tetap hanya akan terjadi dengan kehendak Tuhan.
Tetap berlaku bila Tuhan izinkan.
Tetap terjadi bila masanya dah sampai dan disempatkan.

Orang kahwin bukan semata-mata kerana cinta.
Tapi sebab Dia dah tulis jodoh kau dengan dia.
Dia izinkan kau kahwin dengan dia
Itu sebab utamanya.

Dan kau fikir.
Aku tak berusaha?
Hanya kerana kau nampak aku seorang diri.
Tak bermakna kau boleh cakap sesuka hati.
Usaha kita mungkin tak sama erti.

Doa yang aku kirimkan.
Tak akan aku canangkan.
Hanya kerana nak puaskan hati kau.

Usaha aku .
Walau tak seorang pun tahu.
Tapi Tuhan tahu.

Sebab,
Kehendak aku. Keperluan aku.
Yang cukupkan itu semua adalah Tuhan.


cengkih

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI

2 comments:

Izzatulis said...

LIKE :)

Khair said...

Assalamualaikum.. Singgah sini melawat blog anda. Jemput ke blog saya. :)

http://khairamir.blogspot.com